.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جمعیت شهری مازندران1.3درصدافزایش یافت

 شمال نیوز: مدیرکل ثبت احوال مازندران، از افزایش 1.3 دهم جمعیت شهری در 9 ماهه سال جاری خبرداد و نرم ملی در ثبت تولد را 98.8 درصد دانست.

علی رجبی عصر چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال مازندران که در استانداری مازندران برگزار شد با بیان اینکه بیش از یکصد دستگاه و اداره از این اداره کل خدمت دریافت می کنند ، اظهارداشت : وظیفه این اداره کل ثبت وقایع حیاتی ، حفاظت از اسناد و تولید و انتشار آمارهای حیاتی است.

مدیرکل ثبت احوال استان مازندران جمعیت استان تا پایان آذر ماه سال جاری را سه میلیون و ۱۷۱ هزار نفر دانست و افزود : از این تعداد یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر شهری و مابقی روستایی ماست.

وی  افزود : استان مازندران در این زمینه ۹۹.۵ است که با تدابیری که اندیشیده شده در سال ۹۴ به ۱۰۰ درصد افزایش پیدا می کند.

مدیرکل ثبت احوال استان مازندران به ثبت وفات نیز اشاره کرد و گفت : براساس دستورالعمل ثبت احوال کشور باید ثبت وفات  ۹۸ در صد باشد که استان مازندران یک ونیم درصد از نرم ملی بالاتر است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه تا پایان سال ۱۴۰۴ همه ایرانیان باید دارای کارت هوشمند باشند، بیان داشت: در استان مازندران ۸۷ هزار درخواست ثبت نام کارت هوشمند کردند که برای ۶۵ هزار نفر کارت صادر شده است.

وی با اعلام اینکه در سال آینده برای ۹۰۰ هزار نفر کارت هوشمند صادر می شود ، افزود: در 9 ماهه سال جاری ۷۲۰ هزار نفر از ثبت احوال خدمات دریافت کردند.

مدیرکل ثبت احوال استان مازندران همچنین در ادامه متذکر شد : ۴۹ درصد از خانواده ها ی مازندرانی یا فرزند ندارند یا تک فرزند هستند.

این مقام مسئول با اعلام اینکه در چند سال آینده جمعیت استان پیر می شود ، گفت :  ۷۳ هزار نفر از جمعیت استان کاسته و ۳۸ هزار نفر جایگزین شدند.
وی به جمعیت استان اشاره کرد و افزود : استان مازندران در ولادت رتبه ۳۰  ،وفات رتبه ۱۹ ، ازدواج ۲۰ و طلاق ۷ کشور را داراست.

رجبی بابیان اینکه شهرهای فریدونکنار ، میاندرود ونوشهراز نظر ولادت دررتبه اول تا سوم استان قرار دارند ، بیان داشت : نور ، نوشهر و فریدونکنار در ثبت وفات رتبه نخست استان را دارا هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه اداره ثبت احوال فریدونکنار بیشترین ثبت ازدواج در استان داشته است ، گفت : درشهرستان چالوس ، جویبار و بابل بیشترین آمار طلاق ثبت شده است.

ربیع فلاح جلودار، استاندار مازندران نیزبا اشاره به آمار ارائه شده از ثبت احوال ، اظهار داشت: برای برنامه ریزی باید ازاین اطلاعات استفاده شود.

وی با تاکید بر افزایش جمعیت ، گفت : با توجه به ترکیب جمعیتی و نیازی که کشور برای سازندگی دارد باید جمعیت افزایش پیدا کند.

مقام عالی استان با تاکید بر در نظر گرفتن مشوق هایی برای افزایش جمعیت ، افزود : در کشوری همچون چین ، مشوق هایی برای افزایش جمعیت در نظر گرفته شده است.

استاندار مازندران همچنین به سبک زندگی اشاره کرد و بیان داشت : با رفع مشکلات اقتصادی ، معیشتی و اشتغال می توان موانع ازدواج را برطرف کرد.

فلاح جلودار همچنین به افزایش امید به زندگی پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت : باید با افزایش امنیت غذایی و تولید محصولات با کیفیت این آمار را افزایش داد. /250 مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

علينژاد 4 دي 1393
قطعا مهندس رجبي در ثبت احوال هم گل خواهد كاشت
نا شناس 4 دي 1393
رجبی عزیز شهرستانی که تو فرماندارش بودی باید هم رتبه دوم استان رو از نظر ولادت داشته باشه.چون شما فوق العاده با انرژی بودی و مردم رو تشویق به تلاش مضاعف کردی و روح امید در وجودشان دمیده شد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.107 seconds.